Guy Kremer


Guy Kremer

ועוד על הנהג ההודי (מתוך מכתבים לטלי)

"ועכשיו סיפור: אני מניח שהצלחת להבין עד עכשיו את הקו המנחה בנסיעות אוטובוס בהודו. עקב צפיפות מה באוטובוס עולה חלק מהכבודה על הגג גם כדי להינות מהנוף ובעיקר ע"מ לנשום או, במקרה שלי, ליישר את הגב! ובכן, תוך כדי שאנחנו נהנים מהגג הסתבר לי לפתע שאיש לא תכנן את מסלול הנסיעה עבור אוטובוס דו קומתי. העימות עם ענפי עצים נמוכים פוגע משהו בשלוות הנסיעה וחוטי חשמל או סלעים הופכים למטרד של ממש כשערמת אנשים מנסה לבצע פזצט"א בהתרעה קצרה. אחת מאותן התרעות הייתה מסתבר קצרה מדי לאחד ההודים שישב עם הגב לכיוון הנסיעה (דבר שהודי שמוחו בראשו לא יעשה לעולם אם כי לא רבים ההודים מין זה) וכבל החשמל הטיס אותו כ-2 מטר ושיטח אותו על הגג. גם זאת דרך ללמוד! ההודי אגב יצא למזלו ללא פגע."

"כשהייתי באיזור בשם סיקים בהודו, הגיעו כמה חברה ישראלים והציעו לארגן רכב ביחד כדי לנסוע למנזר מערך 20 ק"מ מהעיר. הסיכום עם הנהג היה שהוא מקפיץ אותנו, ממתין עד שנסיים את הביקור ומקפיץ חזרה. תוך עדי שהייתנו במנזר השתדל הברנש מאוד שנקצר את הביקור כדי שיוכל לתפוס עוד קליינטים. אחרי בערך חצי שעה החלטנו לחזור. בשלב זה גילה הנהג סימני עצבנות בולטים ואף צעק מספר מילים בהודית צחה. כדי להפגין את חוסר שביעות הרצון שלו מהעיכוב החליט הבחור לנהוג מהר יותר מהרגיל. צריך להבהיר שהסטנדרט ההודי הוא לנהוג כמו מטורף. נהג הודי שמחליט למהר מבצע נהיגה בסגנון קיר המוות ומסכן באופן משמעותי את סכויי הנוסעים למות מוות טבעי… (אגב, השלטים בהודו שמזהירים לנהוג לאט הם בנוסח: Drive dead slow - תמיהני...)
נסיונות מנומסים להסביר לברנש שאנחנו מחזיקים בדעה שונה לא עלו יפה וכתוצאה פנינו לאפיקים ישירים יותר. - סחבק הניח יד על ה הנדבריקס והסברנו לנהג שאם יהיה צורך נאיט את הרכב גם בלעדיו. התאור המוחשי סייע לבחור להבין את הכוונה וסגנון הנהיגה השתפר משמעותית..."

חזרה

המשך תולדות חיים חזרה לתפריט הראשי